Jag skriver...

måndag 26 augusti 2013

Sista (hela) natten i egen säng

Ikväll somnar jag i min egna säng och får sova hela natten hemma för sista gången före tävlingen. För imorgon natt går busen mot Arlanda kl 02.45. Det är rätt tidigt men så mycket till val har jag inte, tyvärr. Flyget går 9.20 på onsdag morgon och något senare tåg passar inte så det blir att kliva upp och ta sig till busstationen. Tur att bussarna finns ändå! :)

Ikväll ska jag provpacka ryggan, stämma av obligatoriska packningen, köpa det som ska köpas och plocka upp resväskan ur förrådet.
Igår la jag fram de mesta i en hög på golvet.


En sak återstår dock, att bestämma vilka skor jag ska springa i...

Senare ikväll, nämligen kl 22.00, ska jag också se på ultratrailTV när Jörgen och Tobias startar sin 300 km långa resa med 24.000 höjdmeter runt Mont Blanc. De ska springa PTL som är det längsta loppet under "UTMB-veckan". Tufft, coolt och jäkligt utmanande!

Men nu först blir det fotbollsträning med sonen!


2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att följa dig, sov gott! :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Chamonix på onsdag, har precis kollat in live när Tobias och Jörgen gav sig ut. En superskön kväll än så länge, dom hinner säker känna av mycket annat också.

    SvaraRadera