Jag skriver...

tisdag 13 augusti 2013

Lunchlöpning

Det var längesen jag sprang på lunchen. Det har mest blivit morgonturer på sista tiden. Väderapp'en sa igår att det skulle vara regn och åska på morgonen idag och det vill jag inte springa i. Regn gör mig inte så mycket. Men är det åska vill jag gärna inte vara utomhus.
(att de sen hade fel och det varken blev åska eller regn utan snarare solsken är en annan femma)

Nej, istället bokade jag en lunchtur med Jörgen. Det var verkligen på tiden. Det var riktigt länge sen nu.

Vi möttes upp och sprang sen leden upp till Sättra. Det är en riktigt fin stig. Uppför litegrann, hela tiden typ. När vi kom fram till vägen vid Sättrastugan fortsatte vi uppåt.
Var ligger stranden? ;)
Eller snarare, dit ska vi!
Vi hittade, för mig, outforskade stigar och en fantastiskt vacker skog. Solen sken och mossan täckte marken likt en mjuk filt. Det blev en lite rundtur där, både obanat och på fina stigar, innan vi sprang grusvägen tillbaka.

En trevligare lunchrast i skogen har jag svårt att tro att man kan ha! :)

Tittut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar