Jag skriver...

fredag 16 augusti 2013

Backe upp och backe ner

Fulltecknad dag igår med jobb hela dagen, fotboll med sonen och sen backträning med Jörgen och Josef. Kom inte hem förrän strax för 22.00.
Nackdelen med att träna sent är att jag blir så pigg och glad efter träningen. Det går ju inte att somna! :)

Det blev ju ingen backlöpning förra torsdagen. Men igår fick blev det av och vi blev tre stycken som möttes upp för att ta bilen till den gamla nerlagda slalombacken Busshöjden, ett par mil utanför Kristinehamn.

Det var en riktigt fin sensommardag igår med sol och värme. Men sist jag sprang så frös jag ju så, så det blev långärmat på. Kanske borde valt kortärmat, för det var riktigt varmt! Jaja, nästa gång kanske det blir rätt.

Vi parkerade ett par km norr om backen för att sen ta en stig dit. En stig som visade sig vara otroligt fin! Måste springa där igen! Jag har en plan om att springa via Busshöjden, till Nässundet och där haka på hela Järnleden. Borde bli dryga 50 km trail. Sånt som jag gillar!


Busshöjden har ungefär 80 höjdmeter och det tar ca 5 minuter att springa hela vägen upp. Hjärtat pumpar på rätt bra kan jag säga.
Utsikten vid toppen skyms lite av träd och sly, men bara en liten bit längre ner kan man njuta av utsikten över hela Bergsjön.
Bergsjön
Ner dit, och upp igen!
Jörgen sprang med sin PTL-packning och jag hade mina stavar med. Det är ju bra att testa nån gång före loppet så jag minns hur man gör. ;)

Jörgen var så snabb så han blev suddig!
Foto: privat
Det blev 5 och nästan en halv gånger upp till toppen. Sista blev inte hel pga att jag inte sprang hela vägen ner då.

Sen irrade vi bort oss en stund, eller inte egentligen eftersom Jörgen hade sin GPS med sig, innan vi tog oss tillbaka till bilen via den fina stigen.
Ett riktigt bra backpass på en fin kväll. Dessutom med trevligt sällskap.

Somnade gött ändå hemma efter dusch och mat, bara lite senare än vanligt.
Nöjd och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar