onsdag 14 augusti 2013

Planering energi, 16 dagar kvar

Om man ska hålla igång kroppen i nära på 2 dygn. Vad äter man då?

Sist jag sprang utmb hade jag vatten i ryggan och en flaska sportdryck i det främre facket. Sen hade jag småpåsar med sportdryckspulver i väskan som jag blandade på stationerna. I dropbag'en la jag fler påsar och fyllde på med.
Sen käkade jag det som fanns på kontrollerna, nötcreme och nån bar.
Jag kommer väl inte ändra jättemycket på det, bortsett från att jag inte kommer köra sportdryck.

Jag kommer ta med nötcreme även nu. Det fungerar och är bra portionsförpackat. Enkelt liksom. Helst skulle jag vilja ha Nutella i nån bra förpackning. Måste undersöka det. Tycker att det är godare.
Sen har jag köpt recovery-bars. De innehåller både protein, kolhydrater och fett. Jag tror att de har en bra sammansättning, och jag tror på att få i sig protein under så långa lopp då nerbrytningen av kroppen är rätt stor.
Salttabletter kommer jag använda också. Det är viktigt. Jag använder dessa och de fungerar ypperligt för mig.

Det finns 11 stationer med mat längs banan och 6 stationer som bara serverar dryck.
På de flesta kontrollerna finns korvbitar, ost och annat som jag kommer äta av.

Jag lägger en redbull i ryggan och en i drop bag'en. I de flesta fallen funkar det att få i sig. Tror jag ska lägga en Coca Cola där också. Det är en bra sportdryck tycker jag.

I drop bag'en kommer jag också lägga mer nötcreme och bars. Även ett fullt klädombyte, inkl skor. Även om jag planerar att inte ta av mig skorna alls. Det har ju visat sig spara mest på mina ömtåliga fötter. Men man vet aldrig vad som kan hända. Tänk om skorna går sönder tex...
Ett klädombyte eftersom jag inte vet vilket väder som väntas. Kanske är jag genomblöt och kall när jag kommer till Courmayeur där vi får tillgång till våra saker?


Banan går genom 3 länder.
Bild från UTMB's hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar