Jag skriver...

fredag 5 april 2013

Magdödaren

Kick n box igår igen. Ett tufft pass med högt tempo från första stund.

När det var dags kände jag mig lite seg i benen och kände mig inte alls laddad, men cyklade ändå dit. Men så fort jag kommer in i lokalen blir jag så glad och pepp. Studsar omkring som en känguru på den där mjuka mattan...

Passet innehöll mycket övningar för mage och rygg. Vi gjorde bla tabataintervaller med "fällkniven". Det var så sjukt jobbigt! Nästan så jag mådde illa av att magen var så ansträngd.


På slutet krokade vi i fötterna i varanns underben och gjorde situps med överlämnande av medicinboll i vad som kändes som en kvart. Men det var säkert bara 4-5 minuter. Det var jättetufft och idag känns magmusklerna helt slut.

Igår kväll när jag la mig kände jag att det sved på svanskotan och ja mycket riktigt, jag är skinnflådd på ett område efter alla "fällknivssitups". Smällar man får ta. ;)

Det var i alla fall ett riktigt bra pass. Vi drog dessutom över tiden med 5 minuter. Ordinarie tid är 90 minuter och i dessa ingår inte stretch. Det gör man efteråt.

Nu ska jag springa iväg och möta Jörgen för lite backlöpning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar