Jag skriver...

onsdag 10 april 2013

Lätt lunchtur

Det såg så härligt ut ute. Iallafall när jag satt inomhus. Jag klädde mig för en kort lunchtur och gick ut. Brrrrr! Det blåste kallt!

Drog iväg ut mot Järsberg och vidare mot Västanås. Den slingan är 11 km. Lite lagomt så där på lunchen.
Det gick rätt lätt idag. Såg på klockan att jag hade strax över 5-fart trots att det var uppför och rätt hård motvind.

Vände tillbaka i Västanås och gick tyvärr lite miste om medvinden eftersom skogen skyddade mig.
Benen sprang nästan av sig själva tillbaka. Visst, det är nerför men det kändes som om jag flög. En rätt go känsla!
Dessutom frös jag inte längre,  trots att det det ömsom var sol och ömsom snö i luften.

Klockade in de 11 km'arna precis under 55 minuter.

Känner mig glad och ser fram emot att få springa långt på lördag.  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar