Jag skriver...

onsdag 3 april 2013

Min pappa

För att kunna träna rätt mycket behöver man ha en omgivning med stor förståelse och hjälpsamhet. En partner och barn som förstår. Människor som ställer upp. Min pappa är en sån männsika.

När jag var yngre och hade häst. Vem var det som steg upp i ottan, körde oss till stallet, lastade hästar och fixade med alla tillbehör inför tävlingarna? Min pappa!
Vem var det som kuskade landet runt med hästtransport och stod och väntade timtal med en hink vatten när vi kom svischande förbi med en häst som ändå inte ville ha nåt vatten första 5 milen? Min pappa!
Vem var det som tog hand om hästen under pauserna på alla tävlingar så jag kunde vila och äta under tiden? Min pappa!
Vem var det som bytte bil bara för att ha en som orkade dra en tung hästtransport med 2 hästar? Min pappa!
Vem var det som offrade sommarens finaste dagar och kastade in 7 ton hö för att hästarna skulle ha mat över vintern? Min pappa!
Vem var det som steg upp halv tre på natten och körde mig till starten i Sälen och hämtade mig i Mora när jag skulle åka Vasaloppet, inte en gång utan två gånger? Min pappa!
Vem är det som åkte till Motala och hämtade mig efter att jag kört Vätternrundan? Min pappa!
Vem är det som följer alla tävlingar och skickar mest peppsms? Min pappa!
Vem är det som står på Arlanda och tar emot mig, tar min väska och kör spillrorna hem efter en tävling? Min pappa!
Vem är det som leker fotograf och gör så jag får fina bilder på allt jag gör? Min pappa!
Vem är det som har bokat biljett till Holland och kommer vara på plats när jag springer VM? Min pappa!

Jag har världens bästa pappa som står vid min sida i vått och torrt! Tillsammans med hans sambo Ingalill är de mina bästa sopportrar.

Av hela mitt hjärta, JAG ÄLSKAR ER!

Så här ser han ut - Världens bästa pappa!
Foto: Privat

4 kommentarer:

  1. Oh vad fint skrivet!!
    Utan de som älskar dig hade inte varit samma sak!
    Njut av din pappa!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt !

    SvaraRadera
  3. Åh va fint du skrivit om Leify :) första gången jag läste så rullade en tår på min kind, sen fick jag lov att läsa allt för Jimpa oxå... Bästa Leify. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fint skrivet!
    / Eva

    SvaraRadera