Jag skriver...

fredag 19 april 2013

Halvmaramorgon

Jag kom hem lite trött igår kväll. Det är en lång resa mellan Köpenhamn och Kristinehamn trots att namnen låter rätt lika. ;) Fick i mig lite att äta, gjorde upp med Ulrica om ett morgonpass och ramlade sen ner rakt ner i bingen. Sov som en sten, kan jag säga. Vaknade inte en enda gång. Otroligt skönt. Jag gillar verkligen min egen säng.

Ulrica och jag hade bestämt att mötas efter vägen. Vi skulle båda starta hemifrån kl 6.00. Väderprognosen visade regn men ute var det bara molnigt och väldigt blåsigt. Jag hade medvind första biten så det gick rysligt lätt. Men sen hamnade jag på nåt sätt i det där tempot och benen rullade på.
Mötte Ulrica och vi babblade oss fram och rätt som det var pep klockan till och jag tittade och såg att jag redan hade sprungit 18 km! Tiden och km'arna gick så fort.
Vi fortsatte, jag hemåt och Ulrica till jobbet. Det gick så lätt idag, trots att vi sprang mer som bokstaven C i motvinden. Det är konstigt, ibland känns det som om man har motvind en hel runda. Idag kändes det som om vi hade mer medvind än motvind. Sånt är härligt!

Det blev en jättehärlig morgon med en halvmara löpning i strax över 5-fart (5:04).
Och det känns så göööööööttttttt att det är fredag och imorgon ska jag sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar