Jag skriver...

lördag 6 april 2013

Det närmar sig TEC

Det är snart dags att bege sig till Ensta Krog igen och springa TEC, Täby Extreme Challenge. Planen från början var att springa 100 miles, dvs 160 km. Nu när jag fick en biljett till VM ändrades planerna och jag kommer bara starta i 50 miles-klassen.
Jag kommer springa loppet som ett träningslångpass och bara njuta. Det kommer bli superkul! Förra året saknade jag verkligen TEC, vädret till trots. Jag satt hemma med barmark och njöt i solen medan alla deltagare kämpade i all den snö som kom över natten. Ändå kände jag att jag var på fel ställe.

Jag kommer testa att springa med mina nya sulor på tävlingen. Visserligen brukar fötterna hålla de första 12 timmarna och längre än så planerar jag inte att springa. :) Men det är ändå ett bra tillfälle att prova hur det känns under en längre tid.

Tyvärr missar jag ju nattlöpningen, jag som gillar att springa på natten...
Det är bara en dryg månad kvar till VM och då kommer jag ju få springa på natten. Men det är inte riktigt samma sak när man är i stan på en asfaltsbana som när man är i skogen. I skogen blir allt så mysigt med pannlampan. :)
Jaja, den som väntar på nåt gott. Jag får planera in nåt nattpass i skogen längre fram.

Nästa helg är det alltså dags redan! Tiden går så fort!

TEC 2011
Foto: Johan Stegfors X-kross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar