Jag skriver...

tisdag 23 april 2013

Time to fly!

Som trogna läsare vet har jag rätt känsliga fötter som går sönder under långa löpningar. Även kortare turer kan pajja fötterna om jag använder fel skor.
Jag söker hela tiden efter nya oprövade lösningar som skulle kunna hjälpa mig att få ha fötterna hela lite längre.
En av grejerna jag gjort är att jag kikat lite på Hoka One One. De sägs vara mjuka... Som att springa på marschmallows typ. ;)

I lördags kväll surfade jag runt och hamnade på en engelsk sida Castlebergs Outdoor med massor av outdoor-prylar (svengelskt ord, jag vet).

Satt och funderade och kollade vilken modell som skulle bli bäst. Fick lite tips av Andreas Falk också.
Det hela slutade med att jag klickade hem ett par Stinson. :) Om jag trivs i dom kommer jag nog införskaffa ett par Bondi också.
Stinson väger 300 gram så det blir lite skillnad i vikt jämfört med de skor jag brukar springa som väger under 200 gram.
1388 pengar inklusive frakt för ett par skor jag inte vet passar. Spännande va?! Det tycker jag!
Idag kom det mail om att skorna var packade och på väg. Längtar!!

3 kommentarer:

  1. Usch, jag tycker att dessa verkar helt hemska! Som styltor. Och tunga.

    SvaraRadera
  2. Men grejen är att dom varken känns tunga eller som att gå på styltor. Mer är det som att gå på moln. Men känslan är egentligen omöjlig att beskriva och det är inte säkert alla som tycker om den,
    Jag sprang nu hela TEC 100miles i mina, eller sprang, vi gick de sista 6 milen. Så 27 timmar och 39 minuter i rörelse i skorna och noll problem.
    Så ge dom en chans, det är dom värda.

    SvaraRadera
  3. Kul att du hitta Castlebergs Outdoor. Har beställt ett flertal gånger från dem och dom riktigt bra. Kanske dom bästa jag har beställt ifrån när det gäller service och frakt på nätet. Och deras priser ligger en bit under den svenska.
    Sen är man ju lite besviken att du valde Jan-Eriks linje med Hooka istället för mitt tips med minimalistiska skor :)
    Hoppas i alla fall att problemen med fötterna försvinner.

    SvaraRadera