Jag skriver...

onsdag 9 januari 2013

Lunchspring

Idag har det varit en tuff dag. Igår kväll strax innan vi skulle lägga oss ringer sambons lillebror. Han och flickvännen var på väg till Sälen när hans bil gick sönder, 10 mil hemifrån blev han stående i vägrenen. Självklart beger vi oss dit för att hjälpa till. Bogserar bort bilen till en parkering och tar med oss dom hem sen. Han ska åka tillbaka idag och laga bilen på plats och fortsätta till Sälen.
Vi är hemma strax före halv två i natt. Klockan ringer sen efter 4,5 timme och vi stiger upp som zombies.
Men vi väljer att se det ljusa i historien. Alla mår bra (utom bilen då), vi hade inte ihjäl nån älg på vägen, det var lätt att somna när jag la mig, jag sov till morgonen utan att vakna och jag kommer nog somna gott ikväll. :)

Lunchrasten idag tillbringades springande med Jörgen. det var dimmigt, och småduggade lite men som vanligt med Jörgen blev det trevligt och km'arna och tiden swischade förbi. Grusvägarna var som skridskobanor så vi sprang obanat genom skogen. Km-tiderna blir höga och pulsen jobbar också på ganska högt trots den låga farten. Vi tog oss ut till Vänern för att kolla läget. Det är ingen vidare skridskois nu...
Det blev mosse och stock och sten. Vi babblade och sjöng "Robin Hood och Lille John springer genom skogen. Ode-lally, ode-lally hoppsan vilken dag".
Vi hoppade över bäckar och sprang genom träsk. Blöta och smutsiga blev vi, men kul hade vi! Undrar om min nya vita jacka någonsin kommer bli ren igen?! Alla grenar och sly som vi kryssat oss igenom kladdade ner den.


Sen blev det snabblunch framför datorn samtidigt som jag jobbar.

Nu har vi precis varit och handlat all mat som ska med till Sälen i helgen. De vet nämligen hur man tar (mycket) betalt för maten i Sälen. Det är stor skillnad prismässigt att handla maten hemma.
På fredag drar vi alltså till fjälls, igen. Till stugan i Sälen den här gången. 3 helger, 3 fjäll (Hovfjället, Branäs, Sälen). :)
Det ska bli otroligt gött att susa nerför backarna. Just nu ser det dessutom ut att bli solsken och toppenväder.
Så här vill vi ha det, här 2011 när vi var uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar