Jag skriver...

tisdag 8 januari 2013

Dubbelt

Morgonens spinning blev en svettig historia. Det var längesen jag var på spinning nu. Riktigt kul och och tiden bara flög iväg! Men va! Är det redan slut, vi som nyss börjat! Jag torkade av cykeln och pölen runt cykeln innan jag cyklade till jobbet och duschade där. Det är ingen idé att duscha direkt efter för då är jag snart lika svett igen.
Då passar det bättre att duscha i våra nya omklädningsrum på jobbet, så jag hinner eftersvettas klart.

På kvällen när jag kom hem fixade vi hamburgare till middag och sen tänkte jag springa en sväng. Frågade sambon om han ville med och det ville han. Tillsammans tog vi oss an 5 trevliga km.
Sen fortsatte jag själv hem till syrran. De har en liten borderterrier vid namn Bingo som gärna vill motioneras så jag tänkte kolla om han kan va en potenciell springkompis.
Jag lät honom bestämma farten och sprang hela tiden så han "travade" bredvid. Vi sprang och gick och jag tror och hoppas att han tyckte det var kul och kan komma att bli en springkompis.
När jag lämnat hem Bingo drog jag på och sprang hem igen. 2 lite snabbare km fick avsluta en bra träningsdag med dubbla träningspass.

Idag var också sista dagen att ansöka om en plats i UTMB. Det blir spännande att se hur det går i lottdragningen sen.

UTMB 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar