Jag skriver...

lördag 19 januari 2013

Fastisade hörlurar

Vi har haft en oerhört vacker och kall dag idag. Solsken och 12 minusgrader som "varmast". Jag satte på mig en hel del kläder och drog ut i solen. Hade tanken på grismasken men hoppade över den.

Den gick rätt lätt att springa idag men jag försökte ändå håll ner farten för att inte dra i mig så mycket kalluft.
Kroppen kändes varm men själv ytterhöljet, skinnet typ var kall.
Hörlurarna hade frusit fast i en stor isklump vid örat. Jag frös inte egentligen men kände mig ändå lite kall, så när sambon ringde och sa att han var på väg hem bad jag att få bli upplockad. Jag ändå hunnit med 20 km. Det får räcka för dagen. :)

Nöjd och glad njöt sen av den varma duschen och kaffet.
Så här i efterhand skulle jag nog tagit masken på ändå. Jag har haft lite "hosta" nu efteråt.
Learning by doing. Nästa gång... ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar