Jag skriver...

söndag 27 januari 2013

Kristinehamn till Karlstad

Bussen med Karlstingarna anlände några minuter tidigare än tidtabell. Fler och fler löpare kom och tillslut var vi 12 stycken! Så himla kul att springa så många!

Före start, Kristinehamns station
Vi babblade på och tog oss ut mot Strand och vidare mot Ölme. Här vände några hemåt igen, vi tog ett snabbstopp på macken och fotsatte sen över det blåsiga gärdet mot Väse. Vi hade tur, för vinden låg i sidan eller snett bakifrån. Men det blåste lite kallt.


Många gånger när jag åkt bil mellan Karlstad och Kristinehamn har jag sett den där nya cykelvägen och tänkt mig springa där. Igår gjorde det!
Vi tog sen en mysig skogsväg för att slutligen komma fram till Rasta i Väse. Vi tog en kaffe och sa hej då till 2 löpare som blev upphämtade.


Nu fortsatte vi längs asfaltsvägen till Skattkärr. Jag hann bli lite kall under stoppet och det tog ett par km innan värmen kom tillbaka i kroppen. Två nya löpare anslöt och sprang med oss in mot Karlstad.
Det här var väl också den minst trevliga vägen under dagen med långa raksträckor och biltrafik. Men vi babblade på och km'arna rann iväg.

Framme på Kronoparken i Karlstad hade Christian dukat upp ett lyxigt servicebord åt oss vi lät väl smaka. Nu var det inte långt kvar och när Sats-skylten syntes stängde jag av klockan som stannade på 50,66 km.

Lyxstationen

Fick min väska som snälla Maria tagit med den till Karlstad i bilen och tog en lång skön dusch och bastu inne på Sats innan jag blev upplockad av min kompis Helena.

Det har varit en supertrevlig dag och jag är jättenöjd!
Det är så härligt att se människor springa längre än tidigare. Löpare som växer och gör sin första halvmara, mara och ultra.

Man klarar så mycket mer än man tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar