Jag skriver...

torsdag 29 mars 2012

Träningsvärk

Efter mina sju mil i Skövde på 6-timmars för snart 3 veckor sen kände jag inte av ett skvatt i kroppen dagen efter. Möjligen var jag lite mer hungrig dagen efter men fysiskt kändes det inget, i varken ben eller fötter. Knasigt men sant.

Med 2 veckor av all time low löpning kickade jag ju igång träningen igen i tisdags. 11 km på tisdagen och 17,5 igår. Och jag har träningsvärk! Haha! Vaderna känns stela när jag stretchar dom och även lite fram på benhinnorna.
Idag blir det lite extra stretch och vila. En mysdag med mina barn.
För nästan en vecka sen, på The Beach-stranden. Foto: privat
Efter att ha vaknat runt kl 4 i två dagar sov jag i morse till 5.50. Det börjar gå åt rätt håll. Kanske orkar jag vara vaken längre ikväll också så jag kommer i fas igen. Eftermiddagarna och kvällarna är tuffa. Jag är så seg och trött. Det är första gången jag reser så pass långt att jag påverkas av tidsomställningen men jag hoppas att det snart blir som vanligt igen. Visserligen är det skönt att vara morgonpigg men kl 4 är lite väl tidigt att kliva upp.

1 kommentar:

  1. Äntligen något som biter på "superwoman" - vila! :-)

    SvaraRadera