Jag skriver...

lördag 3 mars 2012

Årsbästa

Idag begav jag mig till Karlstad för att tillsammans med Tobias springa en mara. Solen sken från en klarblå himmel och jag gissade att det skulle bli en kanondag. Tobias hade sytt ihop en superfin runda.


Vi passerade vattendrag och fina stigar. Ibland fick vi gå för hela vägen var istäckt. Vi räknade med att klara maran runt 4 timmar idag så vi tog det lugnt och njöt av dagen.





I skogen var leran frusen så det gällde att ha koll på fötterna så det inte blev nån vrickning på det knöliga underlaget. Solen bröt igenom träden och det var så fint! Vilken toppendag! Igen!





Vägen blandades av grusväg, stigar och asfalt. Vi babblade på och km'arna rann iväg. Farten ökades allt eftersom. Det var inte planerat så, men så blev det. Jag såg det på att snittfarten sjönk hela tiden.





När klockan pep för 39 km såg jag att vi hade 5:11 på den sista km'ern. Hoppsan! Sprang vi så "fort"? Det var inte känslan. Klockan visade 3:30. Om vi håller 5-fart sista tre så skulle vi få maratid på 3:45. Ok, vi kör sa jag och vi ökade lite. :)
Efterföljande km gick på 4:49
Omedvetet ökade vi km'ern efter det till 4:32 för att avsluta sista 1,2 km i 4:16!

Sluttid 3:44 och årsbästa på marathonsträckan!


Kroppen var med på noterna och allt kändes toppen! Utom mina skor. Tyvärr är mina kinvara helt slut nu och har gått över hundra mil. Måste införskaffa nya! Helt klart de skor jag gillar bäst!


Nu ska jag inte springa fler långpass före Skövde 6-timmars nästa lördag.
Och så är det bara en vecka kvar i Sverige innan vi drar till varmare breddgrader! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Härligt :-) Vi syns i Skövde om 1 vecka

    SvaraRadera
  2. Jag är imponerad! Vilket pass :)

    SvaraRadera
  3. Har du möjlighet att lägga upp rundan på en karta?
    Ser ut att vara en trevlig runda. Lite annorlunda mot mina Sthlmsrundor i stadstrafik. Skönt att köra i skogen när man besöker föräldrarna i K-d.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska bara importera från klockan så blir det en karta. :)

      Hör av dig om du vill ha sällskap när du är i Karlstad och ska springa.

      Radera