Jag skriver...

torsdag 8 mars 2012

Nysnö

Igår kväll blev sambons innebandyträning inställd pga för få deltagare. Vi handlade, lagade mat och tvättade. När klockan var över åtta var jag inte ett dugg sugen på att springa så jag sköt fram passet till idag på morgon istället. Vaknade och tittade ut och fick se 10 cm nysnö och det fortsatte att vräka ner.

Jag tog på mig och luffsade iväg.


Orörd snö. Bara en cykel som passerat före mig.

Snön pepprade i mina ögon och det gick tungt. Fötterna blev kalla och blöta. Det var tufft mentalt idag. Efter ett par km släppte det lite och jag lullade på i vintern. Sista 3 km var plogade så jag kunde få upp tävlingsfart (inför helgen) där. Planen för lördagen är nämligen att få officiell mätning över 65 km. I Karlstad fick jag 64,7 men i verkligheten springer man ju längre eftersom man håller ytterspår så jag tror att jag tagit mig över 65 redan fast inte "på papper". Så nu ska jag över 65. Gärna 67.
Jag ska testa att lägga mig i 5.20-fart och se om jag orkar hålla det. Nån gång måste jag ju testa mina gränser och inte bara springa och ha det bra. :) Jag får ju vila 2 veckor sen...

Det känns i k(n)roppen att det snart är viloperiod för på nåt sätt har jag redan börjat varvat ner. Det är skönt. Motivationen är inte lika stor och så tänker jag på att jag ska ju springa långt på lördag. :) Sen har jag snart gjort 100 mil i år och det är bara dag 68 idag så jag har ökat på distasen mot förra året då jag snittade en mil om dagen. Vi får se vad ökningen ger på lördag och i Ursvik när jag kommer hem. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar