Jag skriver...

torsdag 1 mars 2012

Många februarimil.

Tänk va natten går fort när man sover! Inatt har jag bara vaknat en gång. Nu är min sista ensamma natt över. Gött! Men jag har sovit alldeles för fort. Jag vill sova mer! Men det är bara 1 dag kvar till helgen och mer sömn.

Det är inte varje månad jag kollar på träningstotalen men nu råkade jag göra det. Oj! säger jag bara. Visserligen hade februari en extra dag men jag har alltså skrapat ihop över 44 löpmil på de 29 dagarna! Jag hade ju tänkt att dra upp lite för att återhämta mig i Thailand sen, men det är ju rätt mycket...
Jag är uppe i 82 mil under 2012 än så länge och snittpasset är 20 km.

Jag har ju också kört en hel del spinning och lite styrka så det är ju rätt mycket mer träning. Kroppen känns ändå pigg och fin och jag har varit på massage ett par gånger med gott betyg.
Det är bara drygt en vecka kvar innan återhämtningperioden börjar. Det blir gött och välbehövligt för mig.

En del vädersighter lovar sol idag på lunchen, andra molnigt och rått. Jag tar med mig mina springkläder till jobbet. Skiner solen och jag är sugen, tar en kort runda och njuter lite. Känner jag inte för det så blir det en vilodag idag. Jag låter det stå öppet.

1 kommentar:

  1. Wow, du har sprungit nästan dubbelt så mycket som jag har gjort hittills i år. Jag ligger i och för sig betydligt lägre i mängd än jag brukar p.g.a. all skola, men ändå :) Det verkar som att risken att jag blir avhängd i Ungern är överhängande ;)

    SvaraRadera