Jag skriver...

onsdag 16 november 2011

Under 50

Sen jag sprang UTMB i augusti har jag bara myssprungit. Inga pass som jag pressat tider eller försökt springa i nåt tempo som inte känns bekvämt. Det är skönt och jag njuter och längtar efter löpningen.

Planen för dagen var att springa med min löpgrupp. Men det var visning på en lägenhet som vi ville se så jag tänkte ändra tiden lite men då valde den enda anmälda att springa på egen hand istället.
Efter visningen åkte vi hem och fixade mat och jag tänkte att det skulle bli en vilodag idag.
Men när sambon skulle åka till sin innebandy ångrade jag mig och slängde på mig springkläderna och åkte med, och tänkte luffsa en lugn sväng hem igen, typ en halvtimme.

Men jag kände direkt när jag sprang iväg att det gick så lätt. Trots att magen var full av lax, wokgrönsaker och kaffe så flög jag fram.

Kaffe och en ruta choklad efter maten är gott!

Efter ett extra varv runt huset slog klockan över på 10 km på 48:53!
Under 50 min på milen var det länge sen jag sprang, men idag kunde jag inte hejda benen. Det bara blev! Underbart!! Vilken härlig dag!!

Imorgon ska jag ialla fall inte springa nåt. Vi ska gå på bio, nya Twilight!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar