Jag skriver...

tisdag 1 november 2011

Landsvägstrav

Idag blir det en Filipstadsresa igen. Jag tänker ta benen som transportmedel, ialla falll halvvägs. Jag sticker 2 timmar tidigare än sambon och så plockar han upp mig där jag befinner mig. Jag borde hinna lite drygt 20 km. Vägen, riksväg 26, är ju inte så upphetsande men jag tar gamla vägen så slipper jag stora vägen under första milen. Jag har nygammal musik i lurarna så det kommer gå som en dans.
Med reflexväst på och i dagsljus borde det gå hyffsat bra. Jag tror inte trafiken är så tät en tisdagseftermiddag.
Bild från internet
Jag tar min älskade Salomonrygga med mig. Den är verkligen grymt bra. Jag använde den även igår trots att passet bara var 16 km. Men jag hade lämnat plasma under dagen och ville vara säker på att inte bli törstig igen.
Det känns knappt att den sitter på ryggen och har massa bra och lättåtkomliga fack.
Vid starten av UTMB vägde den 5,5 kg och ändå kändes det inte obekvämt att ha den på ryggen. Av mig får denna väska 5 stjärnor av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar