Jag skriver...

tisdag 29 november 2011

Mental målportal

Det mentala är oerhört viktigt i ultralöpning. Det gäller att bestämma sig. Har jag väl bestämt mig så är det sällan det inte blir som jag bestämt.
Om man inte bestämt sig till hundra är det lätt att ge upp för svackor och andra hjärnspöken.
I helgen hade jag satt 180 km som mål. När jag insåg att jag skulle nå mitt mål med att gå, så gick jag. När jag nådde mitt mål slutade jag. Jag hade bestämt mig.

Micke från Västerås försökte peppa mig till att fortsätta tiden ut men jag jag hade redan monterat upp min mentala målportal vid 180. Jag gick i mål då. Jag hade bestämt mig. Det sitter i huvudet.

Jag under en annan portal. Foto: Frida Magnusson
Men det är klart att det börjar gro i huvudet, om jag hade satt portalen vid 190, hade jag klarat det då? Jag tror det. Om jag bestämt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar