Jag skriver...

tisdag 8 november 2011

Musik

Jag är en allyssnare när det gäller musik. Just nu har jag en gammal spellista i min nya ipod. Min dator hemma havererade så jag har inget iTunes där, så jag hittade gammal musik på jobbdatorn som jag plockade över.
Det är allt mellan Kiss, Cascada, Savage Garden och Markoolio. Det är skönt med gamla låtar också. De väcker minnen till liv och tankarna flyger iväg och km'arna likaså.

Imorse tog jag ett lugnt morgonpass. De första 5 km'arna kändes hur stela som helst. Det kändes som om jag sprang på träben. Duns! Duns! Duns! I varje steg. Det gick mycket långsamt upp till vattentornet. När jag sen vände ner så blev det Marie Picasso som fick göra mig sällskap.
Då släppte det och jag kunde rulla på i ett skönt tempo. farten och pulsen var låg och jag njöt. Såå gött!

Jag ska ta och leta på lite ny musik att ladda in som jag kan lyssna på när jag springer runt, runt i Oslo om 3 veckor. Det är alltid inspirerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar