Jag skriver...

onsdag 2 november 2011

Inte som tänkt

Alltså det här med planerad träning är inte min grej. Jag känner mig låst och det blir ett "måste". Inte fritt och gött som jag vill.

Det är säkert jättebra för många andra att ha ett träningsschema att följa, men i mitt liv är det inte så. Jag vill känna efter för dagen vad jag vill träna. Passar det med ett långpass? Känner jag mig lätt så går det fortare. Är jag trött och ledsen så jag bara vill ut och lufta mig? Är det nåt roligt pass på gymmet som lockar?
Jag vill låta känslan styra.



Idag hade jag tänkt köra ett längre pass. Men så blev det inte. Jag fick sällskap av Annica så det blev ett trevligt sällskapspass istället. När vi sprungit en timme och Annica var tvungen att sticka hem tänkte jag fortsätta en bit till. Men då fick jag jätteont i magen och fick rusa hem. :( Jag stod länge hemma med springkläderna på och funderade på om jag skulle ta mig ut ett varv till. Men magen är uppblåst och jag känner mig "kymig".
Så jag tog ett varmt bad istället.

Det blev inte som planerat idag alltså. Men vad gör det? Jag springer ju för att må bra. Jag tränar för att jag njuter av det och då låter jag känsla och lust (och tillfälligheter) styra mitt schema. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar