Jag skriver...

fredag 27 juni 2014

Domen

Så damp de ner i brevlådan. Kallelserna till återbesöken.
Domen.
Då jag ska få veta. Har lårbenshalsen börjat läkt ihop eller krävs det en operation? Det är en fråga som jag får svar på den 15 juli.
Den 9 juli ska jag skiktröntgas och sen besöka läkaren den 15 juli för resultatet.

Triathleten Pasi Salonen har också haft stressfraktur i lårbenshalsen och han har gjort en sån operation. Hans lårben ser ut så här.
Foto från Pasis blogg på Runners World
Hur känns det nu då?
Jag har ingen vilovärk längre. Jag sover på nätterna, behöver inte äta smärtstillande och sitter jag still gör det inte ont. Om jag inte sitter för länge, eller med benet i vissa vinklar.
Går jag ett par försiktiga steg, typ 5-10 stycken, får jag ont direkt.
Det har gått 2 veckor då jag inte cyklat och inte belastat benet mer än några få nertrampningar om dagen. Kanske är jag otålig men jag tycker att skillnaden borde vara större. Men jag vet också att såna här stressfrakturer tar lång tid att läka.

Det är bara att gilla läget och fortsätta vänta. Nåt annat kan jag inte göra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar