Jag skriver...

onsdag 11 juni 2014

Cykelbana mitt i sundet

Strax före 6.00 imorse tog jag bilen och hämtade upp Jörgen. Sen tog vi oss ut mot hans stuga. Det kom ett par regndroppar men det var varmt och skönt ute.
Vi packade oss iväg och jag klädde mig i min fina nya flytväst. den satt som ett smäck! Och för första gången valde vi att paddla utan kjol (sittbrunnskapell).

Vi kryssade oss ut, bort mot Kalvön. Det kom långa sköna vågor som vi "surfade" på när vi hade medvind. Sen kom motvinden och kajakens för slog ner i vågdalen så det plaskade.
Men vet ni, Det gör inget. :) Vattnet var inte alls kallt och dessutom tog jag årets första dopp utomhus igår!

Vi kom fram till Kalvön till slut och paddlade in genom Sibberösundet, under en liten bro. Där var det lugnt och stilla. Jättevackert!

Vi fortsatte runt Vålön och hade långa dyningar i aktern som skjutsade oss lite extra framåt.

I Ringbergssundet kan man åka en vasskanal som tar en tillbaka till Vålösundet och Picasso. Efter lite paddlande i återvändsgränder hittade vi vägen genom vassen.
Och så hittade jag en cykelbana där i vassen. Skumt?! ;) Undrar hur den kom dit?
Sen kom vinden rakt emot oss och vi hade då ca 5,5 km paddling kvar med lite större vågor snett framifrån och i sidan.
Men vi kämpade på och skrapade ihop ytterligare ett distansrekord i kajaken. 18 km.

18 km är vad vi ska paddla i Åre på Åre Extreme Challenge om knappt 3 veckor. Men frågan är ju som ni vet om jag kommer kunna springa 16 km om 3 veckor. Jag hoppas att jag snart får veta.
Paddlingen och cyklingen är inga bekymmer.

Nej, nu ska jag dra ut och cykla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar