Jag skriver...

söndag 8 juni 2014

Att stå bredvid

Igår gick KFUM multisport sprint av stapeln i Örebro. Det var meningen att Jörgen och jag skulle försvara vår vinst sen de senaste två gångerna. Att ta en tredje vinst alltså. Tyvärr satte min höft stopp för det och vi fick göra DNS, did not start. 

Istället fick jag stå bredvid och titta när min sambo tävlade tillsammans med svågern. 
Det var sjukt jobbigt att vara där och inte få vara med. Men lite härligt också att få insupa känslan och atmosfären. Ett väldigt fint och välarrangerat lopp. 
Vi gav oss av mot Örebro och hem till svågern som bara bor 1 km från starten. Där parkerade vi bilen och fick lite kaffe innan vi gick ner mot starten. 
Starten gick kl 12 och det var ett trettiotal taggade herrlag som sprang iväg. 
Första sträckan var ca 3 km snitslad löpning. Våra killar la sig ganska långt bak och kom in och växlade till mtb som lag 29. 
Men nu skulle det bli åka av. Mtb är älsklings starkaste gren. Och jösses så de körde! De passerade 23 lag!! Och kommer in som sexa till paddlingen! Wow! 
5 km paddling och de håller sin placering. Ett gäng ungdomar sjösätter uppblåsbara gummibåtar och pooler. De lastar dom med öl och flyter med älven mot stan. En utmaning för alla lag att kryssa mellan. 
Nu är det 6 km check-point löpning kvar. 
Här tappar de några placeringar men kan spurta i mål med krafter kvar. 
13 minuter bättre än förra årets tid och placering 12! Riktigt, riktigt bra!! 

Vi hade en riktigt fin dag och klarade oss utan regnet. 
Jag fick ännu mer sug efter multisport och att få komma igång och springa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar