Jag skriver...

söndag 2 mars 2014

Sim och långlöp

Söndag idag. Det betyder crawlskola. Två unga tjejer stod för coachandet idag och det var ett riktigt tufft pass vi fick köra. Och så det här med kickar. Hur svårt kan det va?! Stel som ett järnspett försöker jag ta mig framåt. Det är inte lätt! Men nåt rätt gör jag för jag tar mig framåt lite. Men det går djupare och djupare. Haha! Sen när jag kommer på att jag måste ju andas också! Då är det en bra lång bit till ytan. Men, men. jag lär mig väl så småningom.
På slutet av timmen var armarna likt gelé. Jag hade verkligen ingenting kvar att ge. Men det är ju en rätt go känsla, så jag klagar inte. :)


Det var gott med frukost när jag kom hem i alla fall. Sen hann jag se målgången av Vasaloppet innan jag klädde om för en löptur. Jösses va spännande det var på slutet! Sista km'arna, vilka kämpar!

Löpningen då. Jo, jag lallade iväg längs mjuka grusvägar. Jag hade en liten plan på att springa typ 25 km. Då skulle jag få ihop 10 mil löpning den här veckan. Det var vad jag sprang veckan före Skövde 6H 2012, året jag sprang så långt. (69,1 km)
Gammal bild
Foto: Privat
Jag hade vatten med och musik på. Det kändes bra. Tankar om att springa maran istället kom och slog mig. Ja, ja det blir som det blir.

4 km är inte så långt. Men 4 km längs Björneborgsvägen som sluttar uppför, dessutom i stark motvind. Då är inte 4 km kul. Lägg därtill biltrafiken som kör, ja 80 plus moms typ.
Det kapade lite på min motivation.

Framme i Björneborg började det regna, snöblandat regn piskade mig ansiktet. Neeej, det här inte skoj!
Jag fortsatte fram, den planerade maravägen. Snöandet tilltog.
När jag sen kom till en liten traktorväg som skulle ta mig lite snabbare hem så valde jag den. Jag frös inte. Jag hade energi och vatten med. Egentligen hade jag inget annat att "skylla" på än bristande motivation.

Det fick räcka med 34,5 km idag. Det blev ett långpass i alla fall. Och jag är nöjd och glad. Så det blev 11 mil löpning den här veckan, lite cykel, simning och ett pass på gymmet. En bra vecka.

Nu ska jag dra ner lite på mängden så benen är pigga på lördag när jag ska springa 6 timmar i Skövde.


1 kommentar: