Jag skriver...

torsdag 13 mars 2014

Kraften på väg tillbaka

Jag önskar jag hade gått i skolan idag. Då hade jag varit ledig.
10 plusgrader och strålande sol. Det skulle inte varit så tokigt. Men jag tycker ändå jag gjorde det bästa av dagen och gav mig ut och sprang på lunchen. Då fick jag med lite av solens strålar i alla fall.

Backpasset igår (och lördagens 7 mil) satt kvar i benen då jag lunkade iväg från jobbet med vinden i ryggen. Jag tänkte mig ett riktigt mysjoggspass i solen och bara njuta. Typ en timme så där.

Men allteftersom km'arna las bakom mig fick jag en lättare och lättare känsla. Jag sprang genom skogen upp till Hultet. Sprang sexan där och zick-zack'ade mig fram över stenar och rötter. Trampade ner i blöthål och hoppade över ett omkullblåst träd.
Tog sen stigen över Kaffeberget tillbaka till jobbet.

Det blev varmt och jag fick plocka av ärmarna på jackan så det blev en väst bara. Så himla skönt ute!
På tillbakavägen kände jag att kraften i benen är på väg tillbaka. Riktigt gött!

Tänk va underbart det är att springa i vårsolen!
Hur kan man ta ut energi ur kroppen men ändå känns det som att man har mer efteråt.
Konstig ekvation. ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar