Jag skriver...

måndag 3 mars 2014

Explosiv

Nåt som jag inte är: Explosiv
Jag må va seg och uthållig men explosiv är jag inte. Jag är lite som en flodhäst. Det tar lång tid att komma upp i fart men sen kan jag hålla samma fart länge. Och knappt stanna. haha!

I dag hade jag först tänkt helvila. Jag måste försöka få ner lite mängd nu så jag inte är sliten till Skövde 6h på lördag. Men sen sa min sambo att han skulle ut och springa sin femkilometare.
Då ville jag gärna med och 5 km är ju rätt skönt att bara springa tillsammans. Farten brukar va lagom och det är säkert bra och få blodgenomströmning. Dessutom slapp jag ju tomduscha också (duscha utan att va svett innan).

Imorgon är det ju semmeldagen så jag slängde ihop lite semlor före maten. Det kan ha blivit nordeuropas fulaste semla...

Sen käkade vi mat och hamnade sen i nån typ av speltrans. Har precis hittat Numfeud. (användare: Sanlun). Och det är lite skoj så där. Testa vettja!

När vi väl joggat iväg hemifrån senare kom han på att det skulle springas intervaller, min älskling. Korta, snabba. Och han är så explosiv! Jag har inte en chans! Han bara försvinner.
Vi varvade lite korta och några längre sträckor där vi ökade farten vid varje lyktstolpe. Det hela slutade med en inbördes tävling, som han vann.

Ja, som sagt, explosiv är jag inte.

Det blev ett jättebra löppass idag. Oplanerat och bra för mig att få upp farten och steget lite. 

Hemma igen festade vi till det med semlan. Vi delade på en, för den råkade bli lite stor. Väldigt stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar