Jag skriver...

torsdag 6 mars 2014

En lätt mil

Nu är det bara nån dag kvar. För åttonde (!) året i rad ska jag till Skövde och springa i 6 timmar. I år firar tävlingen 10-årsjubileum och det är jättemånga startande. Sist jag kollade var det över 180 så jag skulle inte bli förvånad om det blir över 200 st på startlinjen.

Jag ser enormt mycket fram emot att åka dit och träffa kompisar och springa. Det ska dessutom bli solsken! Det kommer bli en toppendag!

Ikväll sprang jag en lätt mil i stan. Tänkte lägga mig i 5-fart men steget var lätt och jag liksom bara studsade fram. Det kändes inte jobbigt och jag kollade bara på klockan nån gång. Då såg jag att jag låg under 5.

Hemma såg jag att snittet blev 4.47. Lite fortare än tänkt men så fick det bli. En skön känsla var det i alla fall.

Imorgon blir det en kortis och sen är jag klar för start.
Pigg och glad!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar