Jag skriver...

söndag 5 maj 2013

Träsktrollet

I fredags tänkte jag ta en kort lunchtur, försöka få ner farten och bara lunka lite. Smackade iväg ett sms till Jörgen om han ville med och det ville han. Fick till svar att Vänern var låg så vi kunde springa längs strandkanten. Absolut!

Vi möttes upp och drog iväg mot sjön. Glada miner som vanligt! Jörgen fick ett telefonsamtal och medan han pratade pekade han energiskt in mot en stig. "Titta ett nytt träsk! Vi måste gå dit!" Och det gjorde vi. Men vi gick inte genom det. Istället fortsatte vi lite obanat genom skogen och kom fram till en större bäck. "Hoppa över till den här lilla stranden!" sa Jörgen och pekade på en liten bit stor som 10x10 cm. Mmm, lilla stranden ja. Hahaha! Jag hoppade och Jörgen tog kort. Det blev ett festligt kort! Trots att jag inte missade stranden och föll i.
Foto: Jörgen
 Sen hoppade jag tillbaka igen, bara för att jag kan! :) Och att det var lite coolt och skoj!

Foto: Jörgen

Sen fortsatte vi ner till Vänern och vattnet var verkligen lågt och vi kunde springa på den steniga stranden en bra bit. Jag tog det superlugnt så jag inte skulle skada mig inför kommande äventyr.

Foto: Jörgen

Foto: Jörgen
Efter strandlöpningen skulle vi ta oss hemåt och tillbaka mot jobbet. Mitt klockarmband hade precis gått av så jag sprang utan. Ingen vetskap om tid och sträcka. Det är rätt skönt det med.
"Har du hört om Jonnys Träsk?" frågade Jörgen. Nix pix, det hade jag inte. Så här skulle springas i träsket. Ut i blötan. Det var jobbigt och väldigt blött. Min sko fastnade och jag hann ta nåt steg i bara strumpan innan jag insåg att skon satt kvar i träsket. Bara att vända om. Jörgen hann tom fånga det på bild.
Foto: Jörgen

Foto: Jörgen
Var tillbaka på jobbet glad, pigg och med nya äventyr i bagaget! 
Även om inte turen blev det jag trodde från början så blev det hundra gånger bättre!
Härliga fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar