Jag skriver...

tisdag 7 maj 2013

Sista Sverigepasset gjort

Med morgonens löppass har jag gjort det sista löppasset på svensk mark innan VM. Nu är det bara att invänta lördagen och hoppas på bra väder.

Jag sprang hem från jobbet igår. Fick ihop dryga 6 km i lite för snabb fart, typ strax över 5. Men det var soligt och varmt och det gick hyffsat lätt. En riktigt bra känsla.
Hem för snabb dusch, fixa mat till barnen och iväg på massage. Det var ett tag sen sist nu och det var verkligen välbehövligt! Jag var väldigt stel lite varstans och det gör så ONT! Men det är så himla bra efteråt så det är värt smärtan.

Med cykeln kvar på jobbet sprang jag dit i morse. Solen sken när jag drog iväg men efter hand började det regna, samtigt som solen sken, så det bildades en stor fin regnbåge över himlen. Måste betyda tur, eller hur?!
Landade på nästan 9 km och med det känner jag mig redo för att ställa mig på startlinjen på lördag. Redo att springa många mil och få ta del av äventyret och upplevelsen som väntar.

Klar för morgonlöpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar