Jag skriver...

torsdag 23 maj 2013

Klocktest

Jag har ju en Garmin 310XT som klocka när jag springer. Den fungerar bra och mäter sträcka och tid (och puls), som jag är ute efter. Det finns ju en mängd andra finesser på den också som jag inte använder vanligtvis.

Garmin lovar en batteritid på 20 timmar. När klockan var ny sprang jag TEC på 18:33 och klockan protesterade inte för dåligt batteri. Det är bra.

Nu är det 2,5 år sen jag köpte klockan och har använt den i stort sett på varje löppass. Enligt min egen lilla statistik har den gått 757 timmar.

Under 24H i Holland använde jag klockan tills den dog av batteribrist för att se hur länge den fungerade nu. Den stängde av sig efter 17,5 timme. Det tycker jag är fullt godkänt!
Jag hade som plan att stänga av pip och vibration (för varje km) för att få den att räcka längre men glömde av det.
Så ja, det pep och vibrerade 167 gånger. :)

Mitt pers på 100 miles (160,9 km) putsades med 1,5 timme också. För det ser ut som jag fixade det på under 17 timmar. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar