Jag skriver...

torsdag 16 maj 2013

Hur mår jag?

Som jag redan berättat är mina fötter i otroligt bättre skick än efter någon annan (lång) tävling. Redan dagen efter tävlingen kunde jag ha vanliga skor på mig.
Igår traskade jag runt på Elfackmässan i Göteborg hela dagen och benen känns riktigt bra. Jag har lite ont i höger höft och knä, men jag försöker stretcha lite och det känns som om det går åt rätt håll.

Inatt var första natten efter tävlingen då jag kunde sova hela natten utan att vakna en endaste gång. De andra nätterna har jag vaknat när jag vänt på mig eftersom höften gjort ont. Nu sov jag som en stock. Det är ruskigt skönt.

När jag kom till jobbet stod en mycket fin överraskning på mitt skrivbord. Ett presentkort och en flaska bubbel som mina goa arbetskamrater köpt till mig. Det gjorde mig jätteglad!! Tack snälla ni!

Än så länge tror jag inte att det jag gjorde riktigt har sjunkit in och "post-lopps-deppen" har uteblivit. Visserligen inget jag saknar men jag är ändå förberedd att/ifall den kommer.

Nu sitter jag i solen en stund på lunchrasten och ska strax gå in och fortsätta med dagens jobb. I eftermiddag ska jag kolla på sonen som spelar fotboll. Sen ska jag börja försöka fila på en tävlingsberättelse också. :)

2 kommentarer:

  1. Använde du Hoka skorna? Och GRATTIS såklart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde att springa i Saucony Mirage. Har gjort för få pass i Hoka för att våga chansa.

      Radera