Jag skriver...

tisdag 30 oktober 2012

Tips på bra musik-app!

Jag lyssnar oftast på musik när jag springer. Oftast blir det spotify där jag har gjort spellistor men jag tröttnar på dom rätt fort. Radio är lite bättre när jag inte vet vilken låt som kommer och det spelas lite olika.

Jag har hittat en app där du gör din egen radiokanal. Där finns också "färdiga" radiokanaler att lyssna på. Tex en kanal som heter Run nation. En kanal anpassad för löpning! Kanonbra!!
Det finns också en kanal med 80-talsmusik, och en kanal som spelar en massa musik från Bond-filmer och några till.


Appen heter Radio Play och finns både till iPhone och Android. Där kan man även sätta ihop sin egen radiokanal med sina favvoartister.


Man väljer en artist/grupp och trycker Skapa station. Då spelas låtar med den och ett par andra liknande artister/grupper. Trycker man då "tumme upp" på en låt man tycker är bra så spelas fler liknande låtar. Trycker man "tumme ner" så blir det färre sånna låtar. Ju mer aktiv man är desto mer personlig blir radiokanalen och bara spelar musik man gillar.

Toppenbra! tycker jag. :)



1 kommentar: