Jag skriver...

tisdag 30 oktober 2012

Att välja snöblandat regn

Jag brukar ju gå på morgonspinningen på tisdagarna. Igår kom min yngsta lille pöjk hem till oss för att storebror inte mådde bra, och han ville inte bli smittad. Det gör ont i mammahjärtat när barnen inte mår bra. Idag mår han bra igen så det verkade bara vara något tillfälligt. :)
Jag vaknade före klockan och hörde inget regn. Skulle jag ta spinningen eller springa en sväng? Jag tog en kaffe och funderade på saken. Det var ett par plusgrader och det regnade inte. Så jag klädde mig för löpning.
Då började det blåsa och regnet piskade på rutan. Hmmm... En varm sprinninglokal eller löpning i ösregn? Löpning! :)
På med regnkläder, buff OCH keps. Inte snyggast men väldigt funktionellt.

Ser lite sur ut, men det var jag inte. :)
När jag kom ut ser jag att det är snöblandat regn och det ÖSER verkligen ner. Upp med luvan och iväg. Jag skrattar lite för mig själv. Vilket väder!!

Mina kläder skyddar mig bra och jag fryser inte. De har ju klarat de flesta väderförhållanden när jag sprang UTMB runt Mont Blanc förra året så då ska de väl klara lite höstväder i Sverige?!
Det går faktiskt väldigt bra. Regnet och kylan stör mig inte alls.

Det som kommer ner ligger kvar som slask på vägen och fötterna blir snabbt blöta. Brunnar fryser ihop och det blir stor vattenpölar lite överallt som jag springer i. Plask, plask, plask!

Blött och kallt
Efter 6-7 km avtar regnet och jag kan fälla bort luvan och släppa in lite luft i ventilationshålen på jackan. Jag rundar Stadsbondgården och sonen ringer. Han har vaknat och jag beger mig hemåt.
Jag duschar, vi äter frukost och jag cyklar sen till jobbet.

I eftermiddag har vi friskvårdsdag och jag ska prova på Yoga. Det ska bli spännande att se hur jag kan böja min stela kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar