onsdag 3 oktober 2012

Test av crossfit och en halvmara

Igår lyckades jag få mig en plats i den hårt eftertraktade crossfit'en. Jag fick information om att hämta mig en kettlebell i valfri vikt så jag tog en åtta. Det är vad jag har hemma och eftersom det var första gången så tog jag "ett säkert kort". Vi skulle även plocka fram en skivstång med vikter.

Vi började med att göra burpees med kettlebell'en. Alltså vanliga burpees och ta med kettlebell'en upp och lyfta den över huvudet.
Sen följde vanliga svingar.
Efter det gjorde vi sidhopp med touch i golvet.
Sen var det dags för benböj med skivstången och lyft över huvudet (heter säkert nåt käckt som jag inte vet)
Sen stod vi i typ plankanställning/mountinclimb och "sprang". (har säkert också nåt namn)

Det var liksom ett varv. Vi körde först igenom allt en gång. Inte per repetition utan på tid, 30 sekunder skulle jag tro typ.
Sen körde vi allt 3 varv och tog igen oss en pytte stund. Sen 4 varv.
Svetten dröp av mig och jag halkade i pölen när jag skulle göra burpees. Intensivt och kul!
Jag kommer gå dit igen!

Idag tog jag mig en springtur. Det känns som om det var längesen och till en början kändes det rätt segt. Dessutom gick det uppför. Rumpan och "bakbenen" kändes lite träningsvärksömma efter gårdagens pass. Jag gnatade på till Marias spotifylista som jag lånade.
Efter 6-7 km släppte det lite i benen och de rullade på som vanligt.
En halvmara blev slutresultatet för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar