Jag skriver...

torsdag 25 oktober 2012

Lugnare period

Jag har tränat länge utan någon längre period vila. Jag ligger på runt 40 löpta mil i månaden och lite annan träning. Lägg till ett heltidsjobb, sambo, 2 barn och ett nytt hem.
Jag ska inte säga att jag tappat gnistan men jag känner mig väldigt trött och mår inte på topp.

Under sista tiden har jag heller inte haft samma glädje i löpningen som jag haft tidigare. Helgen i England fick upp lusten lite men inte fullt ut.

Jag tänker därför ta en lite lugnare period. Jag tror jag behöver det.
Det kommer kanske bli färre mil, mindre träning. Kanske.

Igår kväll när jag gick och la mig kröp det i benen på mig och jag bara längtade efter att springa. Idag tog jag därför med grejer till jobbet men hela dagen har jag bara skjutit det framför mig.
Därför står jag över.

Jag har inget mer än KUL-helgen i mitten av november planerad framöver (vilket jag verkligen ser fram emot) och det känns lite tomt men samtidigt väldigt skönt.

Kanske springer jag imorgon, kanske inte. Jag gör det om jag känner för det. Inte annars.

Marias bild från i lördags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar