Jag skriver...

lördag 27 oktober 2012

Foto 27 - Distans

Ordet distans kan tolkas på många sätt och jag väljer att läsa det som distans(ritt). Något som jag höll på med med min häst, innan jag blev mamma.

I distansritt rider man sträckor på ett par mil upp till 16 mil. Varje sträcka är uppdelad i delsträckor med obligatoriska veterinäkontroller och vila mellan varje.

Bilden blir på min häst Ohio. Han var en fullblodsarab och det var min tävlingshäst sist.
Före det hade jag ett varmblod som hette Sirloin Rebell, och innan dess ett sto som hette Tajvi.

Ohio och jag tävlade på sträckor upp till 100 km. Rebell startade bara klasser upp till 80 km.

Dagens bild: Distans(ritt)

Först en gammal bild

Sen en nyare. Här ser man vad ljus han blivit i manen tex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar