Jag skriver...

onsdag 10 oktober 2012

Gryning i skogen

Nu är det lite mörkt när jag springer mot jobbet vid halv sju. Skogen är full av jägare så det är bäst att se så olik en älg ut som man kan. Jag tog på reflexväst och pannlampa. Det har sällan älgar, och jag klarade mig välbehållen hela vägen till jobbet. Jag tog den korta vägen imorse och då blir det prick 12 km till jobbet.

Månen
Det var en klar och kall morgon. Termometern visade nollan och det var frost i gräset. Jag klädde mig väl överallt utom på benen (tydligen). De tunna tightsen gjorde mina lår illröda med vita fläckar på. Jag tror jag förfrös dom nån gån i min ungdom. Vet när jag kom hem från stallet med stelfrusna lår och de kalla vintrarna i stallet. Alltid samma ridbyxor, 20 grader varmt eller 20 grader kallt. Ung och oklok...

Inte bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar