Jag skriver...

tisdag 2 oktober 2012

Morgonspinning och skoshopping

Nu har jag ju införskaffat mig ett månadskort på gymmet så nu kan jag passa på att spinna på tisdagsmornarna. Det är riktigt kul! Det passar så bra att åka till jobbet och duscha efteråt. Då hinner jag svettas av och slipper vara lika svett efter duschen. ;)
Igår kväll ringde de från gymmet och sa att jag fick plats på crossfit'en ikväll. Åh va det ska bli spännande och kul att prova sen.
Bild från http://gearx.com
Det blev lite shopping igår kväll. Jag "Wigglade" hem ett par Salomonskor (Speedcross)! Jag har länge velat fram och tillbaka om trailskor inför tävlingen i England (om 3 veckor) bla. Saucony eller Salomon, jag har funderat länge. Äntligen har jag fattat ett beslut. :) Det blir alltså ett par Salomon Speedcross till terrängen och sen kan jag nog ändå inte motstå att köpa mig ett par Kinvara att springa resten i, senare.
Varför jag tvekar är för att jag tycker hållbarheten är lite dålig på Kinvaran. Jag älskar skon och känslan i den, men tycker att den förlorar hela sin spänst och passform på runt 60 mil. Den känns jättesunkig efter det... :( 

Nu ser jag fram emot paketet! Det blev även en ny löparkjol (i rätt storlek). Sambon köpte sig en hel cykelutrustning. Snart kan vi cykla mtb i skogen tillsammans! Det fattas bara en sån liten detalj som en cykel... haha! Men snart så.

2 kommentarer:

  1. Jag har ett par Speedcross som har superbra grepp men jag fick jätteblåa naglar!! Mina stora naglar är fortfarande blåa efter Axa :(

    Har du beställt Speedcross och Kinvara terräng variant?

    Mina asfalt-Kinvara kommer idag! (Tack för hjälpen för att välja!) Springer du på is och snö med Saucony Kinvara?

    Oj så många frågor!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte köpa vanliga Kinvara, men de finns på min Intersportbutik så de handlar jag där. :)

      Jag sprang hela förra vintern med vanliga Kinvara. Funkade väldigt bra!

      Radera