Jag skriver...

måndag 19 december 2011

Till mig själv

Idag har jag slitit hårt på jobbet och jag tittade inte bort från dataskärmen en minut mellan lunch och hemgång. Inte bra. Inte bra alls. :s Jag kände hur spänd jag var i axlarna, nacken och hela överkroppen. Linserna hade torkat fast i mina ögon så jag hade blundat så hårt så många gånger att jag hade "pandaögon". Knappt nån mascara kvar när jag stämplade ut.

Men idag var det ta-hand-om-mig-själv efter jobbet. Sambon hämtade barnen medan jag åkte på helkroppsmassage. Jag låg där och riktigt kände hur jobbstressen rann av mig. Jag andades och njöt.

Jag tog sen en promenad hem till min älsklingskillar. När barnen lagt sig fortsatte jag ta hand om mig.
Nu börjar de naglar som gick åt skogen på Bislett trilla av och blåsorna har torkat. Så nu är allt "dött" borta och fötterna är nu filade och smorda. Även om de inte är fina så är de iaf mindre fula. :)
Mjuka och goa är de med en doft av mint.

Jag har vårdat håret med en hårinpackning och fixat så mina ben är lena och fina.

Nu är jag som en ny människa. Lite renoverad skulle man kunna säga.


Mary Kay mint bliss, fotcreme. Bra grejer för fossingarna. Dagen till ära poserandes med tomteluva. En trevligare bild än på mina fötter. Haha!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar