Jag skriver...

lördag 10 december 2011

Förslappad

Vaknade strax före elva efter nästan 12 timmars sömn. Skön, lång frukost och sen se klart hyrfilmen som vi inte orkade med igår.

Hm, jag borde göra nåt. Kanske plocka fram julsakerna? Äh, de ska ju snart bort igen. Jag har ju en tomte på tändsticksasken i köket. Det räcker väl?


Jag gillar inte jul och all materiell hysteri och "måsten". Det ska handlas en massa julklappar trots att det inte är nåt man behöver. Det ska städas, varken det behövs eller inte. Mest för att almanackan visar 24. Måste vara bättre att städa när det behövs. Och köpa nåt när det är nåt man vill ha eller behöver.
Det enda bra är att man får extra ledigt från jobbet och har mer tid med barnen och träning, men iår är det inte ens det. Glögg är iofs gott... Ok, några fördelar finns det. :)

Ska jag kanske ge mig ut på en kort springtur? Är inte jättesugen men det är ju skönt att komma ut lite. Jag är förslappad. Måste samla kraft. Energi, tack!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar