Jag skriver...

fredag 30 december 2011

Äventyrslöpning

Det har blåst ner flera träd på våra elledningar under gårdagen och jag har patrullerat ledningsgator medan sambon har fällt träden och lagat stolpar. (Vi jobbar alltså på samma företag). Idag har vi fortsatt arbetet med att se över ledningsgatorna. Trevliga arbetsuppgifter när jag får jobba utomhus och dessutom röra på mig. Me like!
Igår gick sambon på en veckas beredskap så det blir inget partaj för oss på nyår. Lugnt och stilla. Det är också rätt skönt tycker jag.

Jörgen och jag planerade ett pannlampspass idag. Vi sprang härs och tvärs på stigarna på Kaffeberget och vid Hultet. Över stock och sten. Det var otroligt blött i skogen och det var flera gånger som vi fick gå runt små insjöar av vatten. Det är lite spännande att springa i skenet av pannlampan. Tyvärr är jag lite feg så jag vågar inte ge mig ut själv i mörkret så det blir inte så ofta. När jag springer ensam så blir det löpning i stan.

Igår vilade jag löparbenen lite. :) Jag gick på passet Styrka-balans-uthållighet som innehåller styrketräning med vikter och kroppen som vikt. Det är även lite hopp o studs. Det är mycket välbehövligt för min del. Jag har grym träningsvärk i rumpan och insida lår idag. Och under hela dagen har jag tyckt att bh'n klämde så dumt på revbenen. Det var i själva verket träningsvärk i alla små muskler i bröstkorgen som gjorde ont märkte jag sen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar