Jag skriver...

fredag 23 december 2011

Dan före dan

Imorgon är det julafton. Facebook fylls av statusar med stressade månniskor om vad de gjort och inte gjort. Jag ska väl inte va sämre :)

Jag har inte:
  • gjort pepparkakshus
  • någon julgran
  • städat mer än vanligt
  • bakat julgodis
  • rullat köttbullar som ska ätas på jul
  • satt upp julgardiner
  • köpt många julklappar
Jag har däremot
  • umgåtts med min sambo
  • spelat sällskapsspel med barnen
  • tittat på adventskalendern tillsammans med mina barn
  • lagt extra pengar i reskassan till Thailand
  • sprungit
  • gjort julskinka
Julen kommer ändå...
Och det ska bli skönt med lite ledigt från jobbet.

Ikväll ska jag fira min ledighet med en pizza. För ikväll, julafton och juldagen ska jag göra undantag från lågkolhydratmaten och äta socker (om jag känner för det just då). Jag ser fram emot glöggen ikväll och jag ska smaka på årets första pepparkaka, som barnen och sambon har bakat idag.

Imorgon kommer jag vara tillsammans med sambon och hans föräldrar och barnen ska vara med sin pappa. Vi ska fira jul tillsammans med barnen och mina föräldrar på juldagen.
Det spelar ju ingen roll om almanackan visar 24 eller 25. Vi får mysiga dagar tillsammans med god mat. Det är det som är huvudsaken, inte vem som har skurat och fejjat mest och kollapsat i soffan den 23'e. ;)
Jag har tomtat mig med luva hela dagen på jobbet idag.

1 kommentar:

  1. God jul på dej :-)
    Fint skrivet, tänk om fler kunde tänka som du. Att stressa över en helg, bara för att det finns får många måsten, kan förstöra så mycket.

    SvaraRadera