Jag skriver...

måndag 19 december 2011

Planer för 2012

Första halvåret av 2012 är någorlunda planerat med tävlingar. Jag tror det kommer bli himla bra. Så här ser planen ut:

4 februari - Karlstad 6-timmars Mest för kul, bra träning.
10 mars - Skövde 6-timmars En tradition, sjätte året. Kanonbra arrangemang och trevlig bana.
11 mars åker vi till Thailand i 2 veckor och jag antar att det endast blir någon kortare tur längs stranden eller så.
1 april - Ursvik Ultra 75 km Det här är inte helt säkert än, men jag har sneglat på tävlingen ett tag men tyckt den låg för nära TEC. Nu när jag inte ska springa TEC i år så kanske jag tar UU istället. Tävlingen går natten mellan lördag och söndag och jag kommer tillbaka till Sverige måndagen före. Jag tror det blir finfin formtoppning i Thailand och jag tror inte att jag tappar all uthållighet under de 2 veckor som jag inte kommer köra några långpass. Men jag avvaktar med beslutet.
17 maj? (datum ej utlagt) Le Grand Tour multisport. Kanske, om jag kan locka med Jörgen.
2 juni - Stockholm Marathon En folkfest som jag springer för stämningens skull.
9 juni - Jättelångt 68 km Trevlig tävling. Avvaktar med beslut.
30 juni - Ultrabalaton 212 km Årets stora utmaning i Ungern där målet är att ta sig hela vägen runt.
14 juli - Jubileumsmarathon Bara 2 veckor efter Ultrabalaton men jag var anmäld till detta innan beslutet att springa i Ungern. Jag hoppas kunna ta mig runt i alla fall.

Jättelångt 2011. Foto: Privat
  Efter sommaren vet jag inte riktigt...
Trans Scania 246 km är intressant men jag tror det ligger för tätt på Ultrabalaton (6 veckor).
Black River Run 80 km ser intressant ut.
Kraftloppet 72 km skulle jag vilja prova.
Sörmlands Ultra 50 km är en trevlig tävling.
Holaveden 52 km som jag missade i år pga min stukade fot.

Det finns så många roliga tävlingar och arrangemang så jag måste välja och prioritera. Men förhoppningsvis är detta inte sista året jag springer så passar det inte 2012 så passar det kanske bättre ett annat år.

Nu återstår det att se vad andra halvan av 2012 har att bjuda på. Kanske en långis? Kanske flera kortare?
Undrar hur lång tid det tar att återhämta sig efter Ultrabalaton?

2 kommentarer:

  1. Jag ser inget 24H ;-)
    Men jag ser en given favorit på att ta hem Peppes trailruncup 2012. Saknar ju bara Munkastigen och Markusloppet. Munka har du ju sprungit, men du måste följa med ner till Lund i slutet på oktober.

    SvaraRadera
  2. Hur många mil har damen fått ihop under 2011??

    Han som undrar kallas för Lollo

    SvaraRadera