tisdag 20 september 2011

Reviderad plan

Igår tänkte jag köra ett litet genrep inför Lidingö. Jag har inte sprungit något längre pass sen UTMB och inte utan socker som bränsle. Just nu går det lite segare att springa och framförallt är pulsen högre. Om det beror på kosten eller nåt annat vet jag ju så klart inte men min teori är att det deror på kosten.

I ett tempo på 5:30 så är det bekvämt och pulsen ligger bara ett par slag över vad den brukar. Men så fort det går uppför eller jag ökar så stiger pulsen. Slår jag av på farten sjunker genast pulsen igen. Snittpulsen och maxpulsen per pass är något högre än vad den brukar.

21 km blev resultatet. Spåret var blött och jag sprang genom stora vattenpölar djupa till över skokanten, hoppade över 5 omkullfallna träd och delar av stigen var som att springa i en liten bäck. Jag var blöt och lerig till knäna. Precis som riktig trail ska va och jag trivdes utmärkt!

Jag kommer förmodligen revidera min plan inför helgen. Jag struntar nog i silvermedaljen och springer och har kul istället. Vad är en tid i en resultatlista? Det är ju upplevelsen som räknas. Jag kommer njuta av tävlingen, publiken och allt runtokring istället för att pressa mig till en "bra" tid.

Första Lidingöstarten 2006. Foto: privat
Jag mår så himla bra av den här kosten just nu, så jag vill ge det en chans att prova under en längre tid. Magen är i perfekt trim och jag är sällan hungrig eller uppblåst. Om jag springer lite långsammare nu så so what! Vad spelar det för roll i det långa loppet. Jag tävlar inte mot någon, bara mig själv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar