Jag skriver...

torsdag 22 september 2011

Sött

Jag gillar smågodis, jag älskar smågodis. Men i övrigt är jag inte mycket för sött (trodde jag). Jag gillar inte saft, inte sylt och på pannkakorna vill jag bara ha salt. Jag trodde inte att jag så sockerberoende.

Igår var jag föräldramöte och när jag gick hem var jag så galet sugen på smågodis. Det har nu gått 2 veckor sen jag åt något godis. Det vattnades i munnen och jag fantiserade om Karamellkungen och sånna där sura blå flaskor med socker på. Choklad och M&M (som jag fö hade hemma).

Foto från Karamellkungen.se
Men jag är envis och beslutsam. Har jag väl bestämt för något så ska det väldigt mycket till om det inte blir så. Nu ska jag inte äta godis, så det så. Så jag gick hem och tinade lite frysta jordgubbar från i somras och tog en klick grädde och en stor kopp the till. Sen hade iaf tankarna på godis mättats liiite. Men det är ändå skrämmande vilket beroende jag har trots att jag inte trodde det.

Föräldramötet gjorde mig lite ledsen. Jag tror nånstans att går barnen på en skola så bor man ,iaf de flesta, i närheten. Men det kan man inte tro när man ser parkeringen runt skolan när det vankas föräldramöte (eller trafikkaoset på morgonen). Parkeringen är full, och hela gatorna runt skolan. :(
Jag tycker det är viktigt att lära barnen att vardagsmotion är viktigt och en naturlig del i livet. Hur ska vi lyckas med det när mamma och pappa tar bilen ett par hundra meter? Ledsamt, tycker jag.
När det var föräldramöte med den yngsta sonen så berättade läraren att barnen inte gillade att gå till skogen. Hon berättade sen att barnen gillade att vara i skogen men det var så jobbigt att gå dit. Det rör sig om 500 meter. Jag tycker synd om barnen som får skjuts varje meter. Jag tror att man gör dom en björntjänst.
Barnen leker i en stor vattepöl. Foto: Privat

1 kommentar:

  1. Så sant! Jag tror att föräldrar gärna tar bilen förbi skolan med barnen när de stressar till jobbet på morgonen. Allt ska gå snabbt och smidigt och då är det enklast att ta bilen. "Minst bråk på morgonen" om föräldrarna skjutasar barnen, men just att röra sig skapar harmoni och känsla av glädje både hos stora och små. Trist hur vi förstör i all välmening.

    SvaraRadera