Jag skriver...

lördag 24 september 2011

Två o fyrtioåtta

Nu köar vi för att komma hemåt. Jag har haft en toppendag! Solen har lyst hela dagen och det har varit superskönt väder.

Jag sprang hela vägen i ett behagligt tempo och struntade blankt i vad det stod på klockan. Så befriande. Jag hejade på kända och okända löpare och njöt hela vägen. En liten negativ grej bara. Vid 20 km stukade jag foten. Illa. Jag kunde inte stödja på den och funderade en stund på om jag skulle bryta eller ej. Stod still. Gick en stund och det gjorde vansinnigt ont, men efter ett par minuter släppte det och jag sprang vidare och bestämde mig för att fullfölja. Nu sitter jag med foten i högläge och den gör faktiskt lite ont. :(

Hur gick det att springa utan kolhydrater då? Jo, jag "fuskade" och tog 1 nötcreme vid två tillfällen och 2 bananbitar. Men det fungerade för magen och jag hade gott om energi hela vägen.

Jag är jättenöjd med dagen! Tyvärr tog jag inga bilder men pappa tog desto fler så det kommer. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar