Jag skriver...

måndag 18 april 2011

Starkt tjejer!!

Idag har jag haft min första löpgrupp. En "starta-från-grunden-grupp". 6 tjejer kom till passet och vi sprang i väg i den varma vårsolen. Jag har sedan tidigare rekat ut en väg och vart vi skulle stanna för lite styrkeövningar.
Jag blandade löpning med gång och höll ett lågt fint tempo.Efter 2,5 km stannade vi och körde lite tåhävningar, utfall, armhävningar och dips. Sen joggade vi vidare och tog en extrasväng innan vi sprang tillbaks.

Alla i gruppen kämpade mycket bra och jag fick tom vara med när en tjej slog distansrekord. Det är alltid lika kul med framsteg. Man klarar så mycket mer än man tror!

Jag hoppas att de tyckte det var lika kul som jag. Jag bara önskar att fler ska få känna frihetskänslan och lyckokänslan som kommer av löpning. Hur bra man kan må! Nästa grupp har jag på torsdag. Jag ser redan fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar